top of page
Marketing Automation brengt niet alleen succes
Maar maakt ook het werk van onze consultants leuker
Opvallen in een bomvolle markt, het lukt Career Control volgens eigenaar Boudewijn Ingwersen nu al twintig jaar. Het geheim? Investeren in langetermijnrelaties. Waarbij UP met Recruitment Marketing Automation een helpende hand heeft toegestoken.
“De afgelopen week nog hoorde ik van verschillende klanten dat onze kracht ligt in het maken van een kwalitatieve match tussen een professional en de cultuur van een organisatie”, vertelt Boudewijn Ingwersen, eigenaar van Career Control. “Ze waren ervan onder de indruk dat wij niet alleen onze kandidaten zo goed kennen en begrijpen, maar ook precies de cultuur van onze klanten doorgronden. Dat heeft alles te maken met onze visie op verbinding, op het aangaan van langetermijnrelaties.”
Verbindingen voor de lange termijn
Career Control helpt professionals via werving en selectie aan een vaste baan (en bedrijven daarmee aan het invullen van vacatures). Verder detacheert de in Eindhoven en Utrecht gevestigde organisatie zogeheten ATHLETES: eigen professionals die zich continu blijven ontwikkelen. Ze opereren in de sectoren Finance & Control, Data & Proces en Credit Management. Ingwersen gelooft daarbij in die verbindingen voor de lange termijn, met klanten én kandidaten. “Wij geloven niet zo in ad hoc-oplossingen. Bedrijven die nu even snel hun structurele personeelsprobleem willen oplossen zijn te laat. Die kunnen beter een interim professional inhuren om de tijd te overbruggen die nodig is om de juiste medewerker voor de lange termijn te vinden. Wij investeren nadrukkelijk in samenwerking, in hecht contact, zodat we tijdig kunnen zorgen voor de invulling van de vaste posities. Uiteraard kunnen we dan ook de tijdelijke invulling verzorgen.” Career Control geeft op verschillende manieren concreet vorm aan langetermijnrelaties met klanten en kandidaten. Denk aan netwerkevents, terugkomdagen, rondetafelsessies, maar ook het speciale Athletes-programma, waarbij eigen professionals met opleiding en ontwikkeling naar de top worden geleid.
Vasthouden aan eigen visie
In het streven naar langdurige relaties ligt er in de markt van 2022 minstens één grote uitdaging. Ingwersen: “Onze doelgroep, of dat nu de klant- of kandidaatkant betreft, wordt werkelijk platgespamd door alles en iedereen. Ze krijgen zoveel aanbiedingen en verzoeken, het wordt voor ons steeds lastiger om daarboven uit te steken.” Career Control heeft ervoor gekozen vast te houden aan de eigen visie, zich niet te laten verleiden tot cowboypraktijken om de doelgroep te bereiken. Kortom, blijven investeren in relaties en leuke dingen blijven doen. Daarbij heeft Career Control de hulp ingeschakeld van UP. “Het doel was om via leadgeneratie een continue nieuwe stroom van klanten en kandidaten te krijgen. Daartoe is Marketing Automation ingezet. Door met grote regelmaat verhalen te vertellen, content te delen, kunnen wij nog veel beter in contact komen met onze doelgroep en relevant blijven.”
Latent werkzoekenden zijn het goud in de huidige markt, UP helpt ons om structureel in contact te zijn met deze doelgroep en relevant te zijn’
Boudewijn Ingwersen
Eigenaar Career Control
Nieuwe klanten
Testimonials, uitnodigingen voor events, whitepapers, berichten over wetgeving en actualiteiten: het contentpalet waarmee Career Control haar doelgroep benadert is uiterst divers. Na ‘een jaar UP’ is het nog net wat te vroeg voor hele harde conclusies. “Onze interne organisatie moest bijvoorbeeld worden aangepast aan de nieuwe werkwijze, dat duurde wel even. Onze mensen moesten zich ineens onder meer met content bezighouden en op een aangepaste manier contact leggen. Toch is het al gelukt om nieuwe opdrachten binnen te halen en nieuwe kandidaten te verbinden met bedrijven. Daarbij komt dat het werk voor onze consultants leuker is geworden. Ze worden nu geholpen door Marketing Automation en ze mogen meedenken over de contentstrategie, waardoor we nieuwe kansen creëren.” De toekomst ziet Ingwersen dan ook zonnig in. “Met UP kunnen we ons nu nog beter gaan richten op de latent werkzoekenden, wat mij betreft vormen zij het goud in de huidige krappe markt.”
bottom of page