Corporate
Recruitment Marketing Automation
De toekomst van recruitment:
‘Stop met jagen,
begin met verleiden’
Employer branding
Corporate recruitment weet heel goed dat het opbouwen van merkvoorkeur essentieel is. Dat je talent zo vroeg mogelijk wil betrekken bij je merk. Maar hoe pak je die employer branding aan, zowel strategisch als creatief? Hoe bouw je een efficiënte machine, die resultaat levert?
Het verhaal dat je vertelt moet verleidelijk zijn én authentiek. Aantrekkelijk, maar ook eerlijk over je belofte aan medewerkers. Hoe is je cultuur? Wat maakt je uniek als werkgever? Wat móet men weten om een goede afweging te kunnen maken? Al die zaken breng je samen in een overtuigend merkverhaal, het vertrekpunt voor alle communicatie.
Betere resultaten, leuker werk
De toolbox van recruiters puilt steeds verder uit met instrumenten om processen te optimaliseren: digitale wervingstactieken, online marketing, kandidaatselectie, onboarding tools. Het gaat meestal over efficiëntie, zelden over impact. Meestal over korte termijn (‘time to hire’, ‘cost per hire’), zelden over fundamentele vernieuwing van het vak. Die niet alleen noodzakelijk is voor betere resultaten, maar ook voor essentiële verrijking van het werk.
UP verandert het spel
Dáár maakt UP het verschil met Recruitment Marketing Automation. Je bouwt structureel aan betekenisvolle relaties met talenten, die organisch een voorkeur ontwikkelen voor jouw merk. Wij hebben de techniek en de content om het spel te veranderen, terwijl anderen slechts de regels oprekken.
De RMA-engine combineert het beste van leadgeneratie, employer branding en contentmarketing in één digitale tool.
UP Proces
Waarde en doelstelling van jouw organisatie is ons vertrekpunt
Kitchen Review
Scan van Recruitment-, sales en marketing organisatie.
-
Data
-
Processen
-
Kanalen
-
Database
-
Employer Branding
-
Content strategie
-
Website
-
Concurrenten
-
Markt
-
Interviews stakeholders, kandidaten en klanten
-
SWOT
Deliverables
We definiëren harde beloftes met betrekking tot de talentpool en opgewarmde leads die nodig zijn om de doelstelling te realiseren. Wij zijn de enige partij die harde beloftes kan maken omtrent je benodigde hires. Een evolutie in recruitment, voor zowel bureaus als corporate recruiters.
UP Koers
Projectplan waarmee deliverables structureel gerealiseerd worden
Onze RMA-engine combineert het beste van leadgeneratie, employer branding en contentmarketing in één digitale tool. Daarmee haal je betere kandidaten sneller uit de markt, juist als die krap is. Eenmaal ingericht, heb je er nauwelijks omkijken naar. Wij beheren de engine, verzorgen de content en bewaken de funnel.
Recruitment Marketing Automation
Het publiek wordt geïnspireerd richting merkvoorkeur. Een digitale 'candidate experience' die leidt tot essentiële gedragsdata. Omdat we daarmee de beste kandidaten naar je toe brengen. Wij zorgen voor de techniek en de content om het spel te veranderen.
Door de koppeling van data (website, Marketing Automation en ATS/CRM data) heb je een compleet overzicht in één dashboard.
Er is één waarheid voor sales, recruitment en marketing. Iedereen weet aan welke knoppen moet worden gedraaid om recruitmentdoelen te realiseren.
› Meer weten
Pulse
PULSE geeft een impuls. Met slimme leadgeneratie software kunnen we heel gericht een specifieke doelgroep targetten. Met deze software is het mogelijk om nieuwe potentiële kandidaten/kandidaten structureel te bereiken. Daar koppelen we onze Marketing Automation software aan. We warmen deze leads op een slimme, geautomatiseerde manier op (nurture). Je database vult zich snel met nieuwe, warme leads.
Digitaal Magazine
Met het digitaal magazine vertaal je content naar een visueel aantrekkelijk verhaal en laat je een blijvende indruk achter op je doelgroep. Dit versterkt je employer brand en de opbouw van merkvoorkeur bij latent zoekend talent.
On and On
Autonoom voortzetten van RMA-engine, jaar na jaar.
Social Media
-
Social media plan opstellen
-
Ritme in posting
-
Creatieve uitingen advertenties
-
Retargeting