Recruitment Marketing Automation (RMA) was in 2024 hét gespreksonderwerp in de wereld van recruitment. Van baanbrekende trends en slimme strategieën tot de nieuwste AI-tools en employer branding: er viel ontzettend veel te ontdekken én toe te passen. Het afgelopen jaar hebben wij gezien hoe organisaties RMA inzetten om het verschil te maken in een steeds krapper wordende arbeidsmarkt.
Om jou te inspireren en te helpen jouw recruitmentstrategie naar een hoger niveau te tillen, hebben we de best gelezen artikelen van het afgelopen jaar voor je op een rij gezet. Deze lijst bevat inzichten, praktijkvoorbeelden en handige tips om direct mee aan de slag te gaan. Dus pak een kop koffie en ontdek hoe RMA ook jouw organisatie kan transformeren!
Geert-Jan Waasdorp, directeur Intelligence Group, stelt dat Recruitment Marketing Automation de toekomst is voor professioneel recruitment. Traditionele kanalen zoals LinkedIn en Indeed zijn niet meer voldoende, en RMA biedt een oplossing door duurzame relaties met talenten op te bouwen. Bedrijven moeten investeren in een sterke visie en strategie voor RMA om succesvol te zijn in een krappe arbeidsmarkt. Lees hier het artikel met Geert-Jan.
Simone van Essen, CHRO van Kenter, heeft RMA ingezet om een sterk werkgeversmerk op te bouwen en naar de markt te brengen. Door specifieke content te ontwikkelen voor verschillende doelgroepen, zoals meetspecialisten en engineers, heeft Kenter de eerste kandidaten al binnengehaald. De samenwerking met UP heeft geleid tot een gerichte en effectieve RMA-strategie. Van Essen benadrukt in dit artikel dat RMA onmisbaar is voor het succesvol werven van talent in een krappe arbeidsmarkt.
Recruitmentbureaus staan voor een dubbele uitdaging: het vinden van geschikte kandidaten én het binnenhalen van opdrachten wordt steeds moeilijker. Niet alleen is er een schaarste aan kandidaten, maar ook klanten worden kieskeuriger in hun samenwerkingen. In dit artikel geven we inzicht in de recente marktontwikkelingen; de cijfers laten zien hoe deze trend invloed heeft op bureau recruitment. Lees hoe bemiddelingsbureaus strategischer moeten opereren om in deze uitdagende markt succesvol te blijven.
VolkerWessels heeft een sterk employer brand opgebouwd door een heldere merkstrategie te ontwikkelen, gericht op zowel interne trots als externe aantrekkingskracht. Odile Elshout, directeur Marketing & Communicatie, benadrukt de inzet van Recruitment Marketing Automation om gericht talent aan te trekken. De gekozen aanpak laat zien hoe VolkerWessels erin slaagt om de juiste mensen aan te trekken door consistent hun unieke verhaal te vertellen met de inzet van RMA. Lees het artikel met Odile.
Met RMA komen strategie, employer branding, talent pooling, arbeidsmarktcommunicatie en slimme recruitmenttech en -tools bij elkaar. Gelukkig zien wij bij UP dat bureaurecruitment en corporate recruitment versneld RMA omarmen. "Goede Recruitment Marketing Automation stelt je in staat om contact te leggen met kandidaten in alle fasen en grip te krijgen op je funnel." Wat precies het geheim is van RMA, onthult Caroline Pols in dit artikel.
Wil je UP tot date blijven?
Dit was de top 5 van 2024 met artikelen over Recruitment Marketing Automation. Wil je elke maand de laatste inzichten in Recruitment Marketing Automation, Employer Branding, AI en de actuele ontwikkelingen in de arbeidsmarkt ontvangen? Meld je dan hier aan.
Comments