top of page

Schaarste?
Niet bij Velox

We weten wanneer
de juiste professional vrijkomt, eerder dan de rest van de markt

Met een unieke aanpak zorgen zij ervoor dat ze op het juiste moment de juiste professionals beschikbaar hebben voor hun opdrachtgevers.

“Veel partijen wachten eerst de vraag van een opdrachtgever af en gaan dan pas zoeken naar een kandidaat. Of gaan op zoek op het moment dat ze zelf iemand nodig hebben. Zij blussen dan brandjes met op dat moment toevallig beschikbare professionals. De kans dat je dan iemand vindt is kleiner, laat staan dat dat een geschikt iemand is.” Cruciaal in de aanpak van Velox: strategische personeelsplanning. Dat is vroegtijdig bepalen wie je precies nodig hebt en bijtijds weten welke professional wanneer vrijkomt. “Door ruim van tevoren hiermee bezig te zijn, behaal je uiteindelijk het beste resultaat.”

Kisito_velox.jpg

De grootste fout die je volgens Velox-directeur Kisito Zonneveld kunt maken bij het zoeken naar professionals in een zo krappe arbeidsmarkt als de bouw: ad hoc proberen mensen te vinden. “Veel partijen wachten eerst de vraag van een opdrachtgever af en gaan dan pas zoeken naar een kandidaat. Of gaan op zoek op het moment dat ze zelf iemand nodig hebben. Zij blussen dan brandjes met op dat moment toevallig beschikbare professionals. De kans dat je dan iemand vindt is kleiner, laat staan dat dat een geschikt iemand is.” Cruciaal in de aanpak van Velox: strategische personeelsplanning. Dat is vroegtijdig bepalen wie je precies nodig hebt en bijtijds weten welke professional wanneer vrijkomt. “Door ruim van tevoren hiermee bezig te zijn, behaal je uiteindelijk het beste resultaat.”

Om vervolgens te zorgen voor de beste mensen op de juiste plek, gebruikt Velox total workforce management. Zonneveld: “Dat heeft te maken met iemands hard skills en soft skills. Het is enorm belangrijk dat competenties van individuen matchen of elkaar aanvullen. Als je allemaal professionals met dezelfde competenties binnenhaalt, kun je nooit optimale teams bouwen voor jouw project.”

Het is enorm belangrijk dat competenties van individuen matchen of elkaar aanvullen

Kisito Zonneveld
Directeur Velox

velox_magazine.png

In de werkwijze van Velox is inzicht essentieel. Hoe weet je bijvoorbeeld of professionals open staan voor een nieuwe functie? UP heeft Velox daarbij geholpen. “Via STONE, één van de eerste klanten van UP, zijn wij in contact gekomen met UP. Zo is het balletje gaan rollen. Eerst heeft UP onze Marketing Automation opgezet, waarbij ze ervoor hebben gezorgd dat onze offline en online marketing in evenwicht raakten. Door contentmarketing hebben we inzicht gekregen in het gedrag van professionals, gebaseerd op data. Zo leerden we waar professionals behoefte aan hadden, wanneer ze beschikbaar kwamen et cetera.”

 

De samenwerking is daarna verder uitgegroeid. “UP heeft ons met van alles geholpen, zoals betere leadgeneratie, het opzetten van een digitaal magazine en ga zo maar door. Eigenlijk komt het erop neer dat wij door continu te sparren met UP kunnen blijven innoveren. Daarbij snapt UP al vanaf de dag van haar oprichting dat je tegenwoordig niets hebt aan zomaar vacatures posten. Kandidaten willen weten wat je als bedrijf te bieden hebt, wie je echt bent. What’s in it for them? Storytelling is daarvoor nodig, het enthousiasmeren van kandidaten. Dus ja, het gaat om verleiden in plaats van jagen.”

velox_projectkalender_02.jpg

Projectkalender

Uitvoerders en projectmanagers in de Bouw willen voor de meest toonaangevende projecten werken. Eigenlijk maakt het ze niet uit via welk bureau ze aan de slag gaan. Ze willen ‘hun zoon’ laten zien aan welk project ze hebben gebouwd, of het nu de renovatie van Paleis het Loo is of de A pier op Schiphol. 

Met behulp van de projectkalender bied je inzicht welke toonaangevende projecten er spelen. Vervolgens heb je een heel duidelijk beeld wanneer een professional op zoek is naar een nieuw project, of het een renovatie of nieuwbouw project en welke regio de voorkeur heeft.

Bekijk hier het laatste
digitale magazine die wij voor Velox
hebben mogen maken

Het Velox Magazine is het uitgelezen medium de specifieke en brede doelgroep in de bouw te bereiken.

laptop.png
LinkedIn_profielfoto_kisito_velox.png

Kisito Zonneveld
Directeur Velox

  • LinkedIn
bottom of page